Gudrun i damorkestern

Gudrun i damorkestern
Är det inte märkligt?
Gudrun Schyman åker runt i Sverige med flyg och taxi för att samla keffon till feministiskt initiativ.
Som betald politiker i riksdagen. Med MINA pengar!
Vad i helvete?!
Låt henne betala tillbaks varenda jävla krona!
Jämlikhet tjatar dom om, men hur fan kan det vara jämlikhet om hon kan åka runt i Sverige med flyg för skattepengar när inte jag kan göra det.
Bra!
Jämlikhet för alla, men mest jämlikt för mig.
Precis som i det gamla Sovjetunionen.
Man får väl trösta sig med ironin att Gudrun i Kurt Olssons damorkester är den i orkestern som kan minst av alla men får mest uppmärksamhet.
Precis som med Gudrun Schyman.
#1 - - Thingy:

Baserat på allt du hittills skrivit: I think I love you.

#2 - - adde:

alltså hon är så jävla ful den där gudrun. jag har fan börjat hata varje gudrun bara oavsett om di e snygga eller inte. kan inte ligga med dom nå mer! fy gudrun

#3 - - kristofer:

Vi har nog samma åsikt om Gudrun, du och jag. Men inte fan sitter quinnan i regeringen (tack och lov).

#4 - - Jim:

Som du vet har Schyman aldrig suttit i regeringen, det är riksdagen du tänker på. Det är sådanna odugligar som du som gör att det går åt helvete med vårt vackra land... Gå i skola!

#5 - - Näshår:

Kom inte här och försök importera på mig!
Det är såna som du som borde få lyssna på Breznevs gamla tal från polisbyrån!

#6 - - Danny:

Försök se lite objektivt på saken. Tror det är fler som åker runt och snyltar på "dina pengar".

#7 - - Näshår:

Men Danny...
Genom att ta upp ett exempel hoppas man på att andra tar upp fler exempel. Antingen tar jag upp ALLA exempel, vilket är omöjligt DÅ INNGEN JÄVEL KAN KUNNA ALLT, eller så tar jag inte upp något exempel alls. Om man skall vara strikt objektiv, alltså.
Vilket jag, i detta fall(!), inte då är.
Hur vore det!?

#8 - - någon:

Underbart! ROFL:ar.

Till top