Pseudokött

Pseudokött
Varför?
Om man nu har bestämt sig för att inte äta kött och man går runt och klagar på folk i allmänhet som äter äckligt kött, varför köper man då produkter som ser ut som, luktar som och är kryddat som kött?
(Men smakar som fogskum med grillkrydda)
Det finns jättegod mat som inte innehåller animaliska produkter.
Men som inte ser ut och smakar som kött.
Varför i hela helvete finns det sojakorv?!
Om man vill äta saker som smakar, ehhh, kött så köp för helvete kött, då!
Spring för fan inte runt och var skenhelig med erat jäkla vegansnack när ni käkar sojakorv!
Köp.
Riktigt.
Kött.
Kött är gott och nyttigt.
Fatta!

#1 - - lillsyrran:

Du har ju inte fattat nånting. Man kan gilla korv men inte vilja döda djur +att ibland har även en vego ont om tid att laga mat.

#2 - - Björssa:

pfff gillar man korv så gillar man döda djur, en broccoli formad pryl är fan inte en korv. Sen om en "vego" inte har tid att laga mat så beror det bara på att han/hon är så jävla undernärd så han/hon spenderat sista timmen med dropp på akuten.

#3 - - Näshår:

Mat ska ha en mamma och en pappa!
Det ska gärna blöda och skrika innan det blir mat också.
Bli medlem i min klubb militanta köttätare!
Vi ska dra till grönsaksaffären och klottra: "Cellulosa är mord" på väggen. Vi kanske bränner upp den där jävla lastbilen som kör potatis också!

#4 - - Mr.D:

rofl

#5 - - ERIKA:

HÅLLER MED!!!!!Ät inte sånt så kallat skit om ni inte tycker om det era jävlar....vaddå om jag nu säger att man är fel i huvet om man är en hora men ändå köper jag en hora..ska jag då sen säga -men vaddå det var ju iaf inte JAG som var horan....SÄG INTE ATT DU INTE TYCKER OM EN SAK MEN ÄNDÅ GÖR DET FAST HITTAR ALLA OMVÄGAR TILL DET....!!!!!

#6 - - M1:

Ni är la goa! För det första så vill jag bara säga att denna läsning stöder min teori om att den grupp människor som inte äter kött är mer emotionellt och möjligtvis även mer intelligent utvecklade än den grupp av befolkningen som äter kött.

För det andra så vill jag be er att lära er kommunicera genom skrift (i detta fall svensk skrift) innan ni försöker ge er in en debatt. Det blir så mycket lättare att argumentare imot er om man förstår vad ni försöker säga.

För det tredje: vill ni mig något så kan ni maila. Jag läser inte sån här skit egentligen men jag kom in hit av ett misstag och nu har jag slösat bort 2 minuter på den här skiten, förmodligen i onödan.

#7 - - M1:

[email protected] är adressen om ni vill ngt

#8 - - Näshår:

M1...
Hoppas du får herpes, gubbjävel!

#9 - - khaa :P:

haha, ballt..
Asså, vegokorv e gott. Sen måste det ju finnas någonting i korvform för veggisarna. Vad ska de ännars äta i sina korvbröd..
köttisarna, asså ni köttätare. ni borde tagga ner er lite.. är det inte lite pinsamt som ni håller på. bara aggresiva och vresiga..
fast jag bryr mig igentligen inte.. kommer ändå alldrig komma in hit igen.
pusshaj

#10 - - nujävlar:

Att man inte äter kött är en PRINCIPFRÅGA. Man kan tycka att kött är gott, men ändå välja att avstå. Pucko.

#11 - - Näshår:

PRINCIPFRÅGA.
Här är en annan jävla principfråga: Du kan ju välja att inte åka på höger sida vägen, det är inte heller bra för din hälsa.
Svälj en tunna napalm och självantänd din jävla kompost!

#12 - - Emma:

Det finns folk som inte kan äta kött av olika orsaker, man kan vara alergisk mot kött, tro det eller ej. Om man är vegitarean, hur ska man då äta sin mat. Ska man gå ut och knapra på träden? Det är ju inte så att köttätare går ut och biter i en hårig levade ko. Man måste ju tillaga maten på olika sätt. Ska man på middag och det serveras korv vill ju självklart vegitarianen ha något liknade. Skaffa ett liv, det är bara en form på maten.

#13 - - Näshår:

Bra Emma. Köp en ordbok eller googla på 'vegitarian' så får du se. Kanske du hittar information som gör att du slutar vara vegetarian. -Det finns ingen anledning att vara vegetarian, människan klarar sig bra med bara kött.

#14 - - Emma:

Varför kan du inte respektera folks åsikter? Dom som tycker som du, dom älskar du, dom som startar en diskusion och inte tycker som du, dom trampar du ned? Jag är inte vegitarian, men jag ser ingen anledning att äta kött, vilket gör att jag ska bli vegitarian. Jag vet att människan är gjord för att äta kött och att det är nyttigt osv. Men jag mår dåligt av tanken att äta något som har haft ett liv, och känslor. Så jag anser att det inte finns någon anledning att äta kött. Men samtidigt är det ju som du säger, att det inte finns någon anledning att vara vegitarian. Allt är upp till individen. Men acceptera folks åsikter, för i den här frågan finns det inget rätt eller fel.

#15 - - Jaentz:

Det handlar ju (oftast) inte om vad som är gott, utan om principer. Pucko.

#16 - - Anonym:

vaa fan är det för fel på att vara vegetarian jag är det.
man jag skiter om nån äter kött alla ska äta det dom tycker är gott.
fast veganjäävlar som släpper ut djur och kastar sönder ruterna på minkgubbens hus det är ju bara onödigt en dag kommer han ut och sjuter er veganjäävlar.

#17 - - emmet:

det var jag som posta det sista glömde mitt namn :)

#18 - - HataEmma:

Hej Emma, snälla skaffa ett liv! Du säger att den här "NÄshår" inte har något liv, men va fan har du då!? Sitter och läser en jävla blogg om någon annans liv!
Hur jävla mycket liv är det egentligen!?

TA DIG I RÖVEN DIN KOMPOST!

#19 - - Nisse Hulth:

Det är kul med M1, som klagar på att folk inte kan kommunicera i skrift på svenska. Och sedan skriver saker som "imot".

#20 - - Kööööörrrrrvvvvv!!!:

Veggosar äter visst korv. Men den ska intas "andra vägen". Att se en veggo käka korv är som att se en p-rulle baklänges. Som "Dajm-Kalle och Willy Wanker på äventyr i choklad(korv)fabriken(garderoben)".

Till top